«Είμαστε ερωτικά όντα κατ’ αυτόν τον τρόπο η θεματογραφία του έργου μου είναι ανάλογη της ιδιοσυγκρασίας μας. Το έργο μου έρχεται στη ζωή, ενσαρκώνοντας μία πολύ προσωπική και μοναδική στιγμή, παγωμένα σε μία αιώνια ερωτική ευχαρίστηση.»
Ο Εξηκίας έχει επονομαστεί ο γλύπτης του έρωτα για ένα και μόνο λόγο, γιατί το πάθος και ο ερωτισμός είναι στοιχεία διάχυτα στο έργο του. «Πολλά απ’ τα γλυπτά μου είναι παγωμένα σε μία αιώνια ερωτική ευχαρίστηση.
Έχω επιλέξει την ερωτική θεματολογία από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία». Η αρχαία Ελλάδα και ο θεματικός της πλούτος έχει γίνει το σημείο αναφοράς και εμπνεύσεως του γλύπτη. «Είμαστε ερωτικά όντα και οι Έλληνες είμαστε οι κατ’ εξοχήν ερωτικοί άνθρωποι. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η θεματογραφία του έργου μου είναι ανάλογη της ιδιοσυγκρασίας μας. Η αρχική ιδέα μετουσιώνεται στο τελικό αποτέλεσμα μετά από λεπτομερή μελέτη της ερωτικής τέχνης του παρελθόντος και της μυθολογίας.
Σε συνδυασμό με τη μελέτη της ανατομίας, το σχέδιο και την παρουσία ζωντανού μοντέλου, το έργο έρχεται στη ζωή, ενσαρκώνοντας μία πολύ προσωπική και μοναδική στιγμή. Παροτρύνω τα μοντέλα μου να συμβάλλουν ενεργά στην τελική εκφραστική αποτύπωση των έργων μου. Δεν είμαι τολμηρός αλλά ειλικρινής με τον εαυτό μου και με το τι μου αρέσει. Η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν τολμάει ν’ αντικρίσει τις επιθυμίες της. Δε σημαίνει, απαραίτητα, ότι ό,τι φιλοτεχνώ το επιθυμώ, κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Σκαλίζω αυτό που, κατά τη γνώμη μου, κεντρίζει το ενδιαφέρον και προκαλεί. Θέλω με την τέχνη μου να προκαλώ! Κάποτε ο Picasso είπε: «η τέχνη η οποία δεν προκαλεί δεν είναι τέχνη»».